کد خبر: ۹۷۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۴۶
عکسی دیده نشده از شهر تهران در دوران قاجار اخیرا منتشر شده است.

تهران قدیم| عکسی دیده نشده از شهر تهران در دوران قاجاربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ به تازگی یک فایل دیجیتالی شامل بیش از سه هزار قطعه عکس از مجموعه آلبوم‌خانه کاخ گلستان و از منبعی ناشناس در فضای مجازی منتشر شده است؛ مجموعه عکس‌هایی که بیشتر آنها برای نخستین بار است دیده می‌شود و تصویری واضح از زندگی مردم و دربار در دوره تاریخی قاجار را به نمایش می‌گذارد. انتشار این عکس‌ها که گفته می‌شود دسترسی به آنها برای بسیاری از پژوهشگران تا کنون دشوار بوده، برای کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار جذاب بوده است.

یکی از این عکس‌ها عکسی بسیار قدیمی از شهر تهران است که از فراز شمس‌العماره گرفته شده است.

شَمسُ العِماره یکی از بناهای تاریخی تهران، مربوط به دورهٔ قاجار و از شاخص‌ترین بناهای کاخ گلستان و برجسته‌ترین ساختمان ضلع شرقی مجموعه کاخ گلستان است که کار ساخت آن از سال ۱۲۴۴ تا ۱۲۴۶ خورشیدی به طول انجامید که تاریخ بنایش (۱۲۸۴ قمری) را بحساب جمل «کاخ شاهنشاه» می‌نامند. دلیل برجسته بودن این سازه، بلندی، تزیینات و طراحی آن است.

شمس‌العماره دارای پنج طبقه و ۳۵ متر ارتفاع است که در زمان ساخت بلندترین ساختمان آن دوره در تهران بوده‌است و اولین ساختمانی بود که از فلز در سازهٔ آن استفاده کرده‌اند. کلیهٔ ستون‌های طبقات بالا و حفاظ‌ها چدنی هستند.

این عکس قدیمی را از اینجا ببینید:

تهران قدیم| عکسی دیده نشده از شهر تهران در دوران قاجار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: